joi, 27 iunie 2013

1/7 – 1/1

It’s A Bird… It’s A Plane… It’s a new scheme of Ponta de ocupare a posturilor vacante din administrație. Pus pe treabă și mânat de un “interes” demn de o cauză mai bună,  bossul de la Victoria a declarat ca lucrează la o pravilă normativă care prevede desființarea posturilor nefinanțate sau neocupate la momentul actual, astfel încât, prin reducerea schemei încărcate artificial să aibe și ei un cuvânt de spus la negocierile din luna iulie cu stăpânii de la FMI si CE.

“Avem pe circuit un act normativ care prevede desfiintarea tuturor posturilor nefinantate sau neocupate in acest moment. In acest fel, evident, efectul principal va fi desfiintarea unor functii de conducere. Acum sunt directori si sefi pe diverse departamente care mai au doi-trei oameni in realitate in subordine.” spunea Victor-Viorel Ponta.

Asta era acum o săptămână. Azi vorbim de un act normativ adoptat.

Nu tu discuții, nu tu consultări. Problema este că, din dorința de a trece mai lesne de ,,furcile caudine”, reprezentate de FMI și Comisia Europeană, Guvernul României, prin cel care intoarce ceasul social democratiei în România s-a gândit că nu ar fi lipsită de interes, o măsură ultra liberală întro țară în care lucrurile sunt bune dacă nu mai există.

Putem înțelege rațiunea unei reorganizări la nivelul instituțiilor statului, putem pricepe că o entitate mai flexibilă poate conduce la obținerea unor rezultate care să dea sens nevoii pentru care a fost creată, dar de aici și până la radierea tuturor posturilor vacante, fără a ține cont de realitățile fiecărei structuri in parte este cale lungă și de cele mai multe ori, nu presărată cu cele mai bune intenții.
Exemple abundă. Cel mai la îndemană îl găsim la Poliția Română. Și atunci, ca și acum, s-a plecat de la dorința enunțată de a restructura un aparat ce “dădea peste”, de funcții de conducere dar, vom rămâne deficitari tot la capitolul funcții de execuție, fiind dovedit faptul ca funcțiile de conducere desființate au fost foarte puține.

Ori, problemele majore le avem în ocuparea posturilor ce țin de funcționarea normală a sistemului, de faptul că din ce în ce mai puțini specialiști sunt atrași de sectorul public, în speță de sistemul penitenciar. Din ce în ce mai greu reușim să asigurăm necesarul de medici, de psihologi, de specialiști în domeniul IT, etc.

Această dorită restructurare ucide tocmai acele prevederi ce țin de folosirea judicioasă a resursei umane, ajunsă obiect de troc în relația cu partenerii internaționali, prevederi legale ce fac referire la faptul că trebuie  asigurat personal necesar să acopere nevoilor de inlocuire a personalului în vederea acordării  recuperărilor  pentru orele lucrate peste programul normal de lucru al căror număr a devenit o povară pentru sistemul penitenciar; de acordare a concediului de odihnă de care ți-e teamă să vorbești.

Există concedii restante și acum de anul trecut. Deficitul de personal se   simte in fiecare unitate penitenciară prin faptul ca nu ai un om să facă o însoțire sau, că in postul de pază, un lucrător efectuează 12 ore de serviciu continuu, fără a avea posibilitatea de a fi schimbat pentru masă.

Considerăm că această măsură este una pripită din perspectiva faptului că oricum pentru funcțiile de conducere s-au desfășurat concursuri și posturile au fost ocupate. Ori, ca să vii acum si să prezinți ca argument în luarea deciziei, tocmai elementul care nu mai este real (radierea posturilor de conducere) reprezintă o insultă adusă bunului simț.

Astfel, deși  premierul a menționat că se dorește înlăturarea combinației de angajare de 1  la 7 posturi libere și revenirea la regula de 1 la 1, acest lucru nu va reuși să facă sistemul funțional. Și luăm în calcul, în primul rând, procedura greoaie a ocupării prin concurs a unui post vacant.

http://www.observatorulph.ro/administratie/26561-ordonanta-prin-care-guvernul-reduce-60000-de-posturi-de-bugetari

sursa :FSANP

Niciun comentariu: